Livet är en märklig historia. Mitt i all vardag och tristess så dyker det ibland upp små skrattretande, spännande, eller bara konstiga incidenter. Och ibland bara fullt normala händelser. Alla dessa tänkte jag skriva om här.

tisdag, maj 29, 2007

Söndagssol

Det är söndag. Solen skiner när jag vaknar utvilad efter en lyxig hemmalördagskväll. Som vanligt vaknar jag alldeles för tidigt. Jag vet inte varför jag är så pigg på helgmorgnarna och så trött veckans övriga fem morgnar. Men jag passar på att utnyttja min lilla ensamstund med tidning, macka och te. Sen tillbaka ned i sängen med tidning och kopp. Vi vaknar till liv alldeles lagom söndagslångsamt. Solen skiner, pockar mot rutan och säger "kom ut nu!". Rör ihop en pastasallad. Packar bok och filt. Vasaparken väntar med gräsmattor och höjden dit inte barnfamiljerna orkar ta sig. Timmar av tystnad, nedsjunken i varsin bok. Ett leende över en sidvänding, en liten benberöring, någon kommentar om värmen. Men mest bara en ljuvlig söndag med sol i hela kroppen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida