Livet är en märklig historia. Mitt i all vardag och tristess så dyker det ibland upp små skrattretande, spännande, eller bara konstiga incidenter. Och ibland bara fullt normala händelser. Alla dessa tänkte jag skriva om här.

söndag, juni 03, 2007

Döv

Häromdagen fick jag vatten i örat när jag duschade och det slock lock för höger öra. Inte så farligt, men den släppte inte under veckan, så i fredags köpte jag en flaska Revaxör. J passade på att köra en rensning också, och på apotekarens inrådan droppade vi Revaxör i öronen på varandra på kvällen och förseglade med fetvadd. Det satte p för fortsatt dialog den kvällen och vi gick och lade oss som två pensionärer och garvade gott åt vår osexighet.

Vaknade vid fyratiden på morgonen och tog ut fetvadden. Revaxören hade förseglat proppen ytterligare och nu hörde jag ingenting på höger öra och nästan ingenting på vänster. J som inte hade någon propp innan, fann sig nu också ha nedsatt hörsel. Så fort Apoteket öppnat på morgonen sprang vi iväg för att köpa en liten blåsa, som den första apotekaren sagt inte behövdes. Det behövdes. Men hjälpte inte direkt. När jag sköljt ned en halvliter kokat vatten i öronen var jag så gott som döv på båda, och fick finna mig i att gå runt som i en bubbla resten av helgen. Pensionärskänslan förstärkdes ytterligare under helgen och jag kan inte säga hur många gånger jag sagt "va" de senaste dagarna. Känner mig totalt avskärmad från världen och får lägga höger öra till den som pratar för att alls kunna höra något. Jävlaskitrevaxör! Jag kommer att mordhota husläkaren om jag inte får komma dit så fort de öppnar måndag morgon. VA??

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida