Livet är en märklig historia. Mitt i all vardag och tristess så dyker det ibland upp små skrattretande, spännande, eller bara konstiga incidenter. Och ibland bara fullt normala händelser. Alla dessa tänkte jag skriva om här.

onsdag, juli 18, 2007

Jag stinker


Idag på lunchen var jag och provtränade på lyxiga gymmet Balance. Eftersom man får både shampoo, balsam och allt möjligt där, tänkte jag att hudkrämen på toan också ingick i kitet. Så jag tog en stor klick och började smörja in min eftersoltorra hud, innan jag alltför sent insåg att det stått Hawaiian Tropic på flaskan. Cocosstanken spred sig i omklädningsrummet och Fia som jag tränat med var den första som rynkade på näsan. Sedan dess har jag fått höra mina kolleger 20 meter bort konstatera att "det luktar sololja härinne", Erika i köket grimasera "Vad faaaan är det som luktar cocos" och någonting om Ibiza -84. Det känns som jag sitter i ett litet moln av strandraggardoft och det är bara att hoppas på att jag snart blir immun mot stanken. Men nu förstår jag att flaskans rättmätige ägare måste vara en psykiskt störd individ med grava hämndbegär. Varför skulle annars min stackars omgivning behöva lida av detta?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida